Nelleke Mulder

Ondersteuning groepen 1 t/m 3

Hallo, mijn naam is Nelleke Mulder en ik ben in december 2019 gestart als leerkrachtondersteuner op de Fatimaschool. Een fijne school met een warme sfeer, waar ik me meteen welkom voelde.

In 1978 ben ik als leerkracht begonnen op een school in Paterswolde. Voor de liefde ben ik verhuisd naar Rotterdam en inmiddels woon ik al jaren met mijn partner en onze drie volwassen zonen in Bergschenhoek. Het onderwijs is een passie, waarin ik mijn creativiteit kwijt kan. Bij het werken met kinderen is geen dag hetzelfde. Ik wil kinderen graag iets leren op een manier die zinvol en betekenisvol voor hen is. Ieder kind is uniek en dat geldt ook voor iedere school en ieder leerjaar, dat maakt dat ik als leerkracht nog elke dag leer.
Als kinderen met plezier naar school gaan, is het fijn om te leren. Als kinderen zich veilig voelen is het voor hen makkelijker om grenzen te verleggen en is het niet erg om fouten te maken.Vanuit die basis hoop ik een bescheiden steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van de leerlingen.

In deze fase van mijn leven ben ik mijn loopbaan een beetje aan het afbouwen. ’s Winters aan het werk en ’s zomers op reis en leuke dingen doen met mijn partner. Daarnaast heb ik mijn eigen keramiekatelier. Het werken met klei geeft mij ontspanning. De focus op je handen maakt het hoofd leeg. De natuur is daarbij een grote inspiratiebron. Verder houd ik van wandelen, fietsen en lezen. Het liefst op mijn favoriete eiland Terschelling.