Reis door de basisschool

Het eerste jaar in de bovenbouw, werken naar zelfstandigheid.

Zelfstandigheid vergroten

In groep 6 werken wij aan de eigenaarschap van kinderen: verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leren, het maken en inleveren van het huiswerk en het zelfstandig oplossen van eventuele conflicten.

Samenwerken

Wij werken aan verschillende projecten waar het samenwerken wordt gestimuleerd: het opvoeren van de kerstmusical, mini projecten van wereldoriëntatie, Minecraft en het afronden van de schooltuinlessen. Hierbij is extra aandacht voor goede communicatie en het zien van en reflecteren op de eigen rol in de samenwerking.

Onderzoeken en presenteren

Informatie verzamelen, ordenen en daarbij je eigen mening formuleren krijgt een belangrijke rol in groep 6. Waar haal je je informatie vandaan, welke waarde hecht je eraan en op welke manier breng je het over als je presenteert? De kinderen werken aan een boekpresentatie, werkstuk en spreekbeurt om hier vaardig in te worden.

Wat wordt de volgende bestemming?